Parveln

En föreställning om litteraturkritikern, essäisten och översättaren Klara Johanson (1875 – 1948). Urpremiär den 15 september 2017 på Fri Scen Kulturhuset Stadsteatern och spelas t.o.m. 30 september.

Missionären

Ett verk om lesbiska kristna missionärer i Västerbotten under 1900-talets första hälft.

Jag minns dig som du var då

Med sitt verk »Jag minns dig som du var då« undersöker Malin varför det är så svårt att släppa taget och vad det är vi håller fast vid.

”Pågående”

Ett koreografiskt verk med utgångspunkt i samtalet, ett samarbete mellan Malin och Minna Elif Wendin. Samtalet dom i mellan, i största allmänhet och med vem som helst.

Inom rimliga gränser

Det här har du längtat efter. Dans som känns. En grupp människor med mer eller mindre vanliga steg. En konkret och poetisk gestaltning.

Rosa löften

»Rosa löften« har sin utgångspunkt i ett undersökande av kropp, identitet och samtida dans i relation till dansbandskulturen och dess musik.

En kristen kväll

»En kristen kväll« har sin utgångspunkt i en vilja att undersöka kristendomen och är ett försök att göra en fysisk filosofisk reflektion om kropp, kritik och kristendom.

Principerna

»Principerna« var ett arbete om normer för iscensättande av kropp, rörelse och koreografi.

Bättre folk

»Bättre folk« har sin utgångspunkt i det gränsland där mänskliga värderingar förhandlas. Arbetet behandlar frågeställningar om kropp, gränsöverskridande, scenisk framställning inom dans och dualistiska system.

Kung Kristina

»Kung Kristina« är kanske Sveriges första uttalat queerfeministiska dansverk för barn och det som fick somliga instanser att gå i taket var föreställningens ifrågasättande av heteronormen. Verket handlar om kärlek, identitet och respekt.

Dom ger tanken kropp

»Dom ger tanken kropp« var ett försök att integrera queerteori i det koreografiska arbetet både vad gäller tema, metod och uttryck.

Paradigm

»Paradigm« producerades inom ramen för Danhögskolans koreografutbildning och var Malins slutproduktion.

Projekt – genusneutral armé på uppdrag

Ett kompakt, formkonsekvent och fyndigt verk där kollektivet spelar en central roll i skapandet av strukturen och ifrågasättandet av den.

Solo

Malins första solo åt sig själv som tjugoåring vid Koreografutbildningen och har levt vidare sedan dess.

Kommentera